Jdi na obsah Jdi na menu
 


Radiolocator

19. 11. 2014

cc.jpg

 

Mise pro HSFX+CC

Několik singlovek s využitím pozemní koordinace a palubních radarů pro vyhledávání nepřátelských letounů či lodí. Je to vlastně část z konceptů pro speciálky které jsem si rozpracoval a nyní aspoň dotáhl do podoby singl mise. Aplikace CC je snadná, stačí mod aktivovat v JSGME a o nic víc se nestarat, radar pak jede v misích zcela automaticky. Dle typu mise vám bude  pozemní operátor předávat pozice nepřátelských letounů, nebo s váma komunikuje obsluha lokátoru sedící přímo v letadle.

Palubní radiolokátor pro vzdušné cíle
CC simuluje mnoho typů palubních lokátorů s různými parametry, podrobné parametry najdete v jednom z přiložených readme.
V zásadě je důležitý údaj o dosahu (v rozmezích 3000-10000 m) a azimutu, který je většinou shodný i pro elevaci, tak získáte představu o tvaru a dosahu pomyslného kuželu, který vychází z vašeho čumáku a uvnitř kterého je pole působnosti radiolokátoru. Pokud do tohoto kuželu dostanete nepřátelský letoun, palubní operátor vás začne příkazy navigovat, zvládne to i neangličtinář jako jsem já, pozor jen na slovíčka Above-stoupat a Unlow-klesat.

Některé lokátory jsou nastaveny tak aby detekovaly jiná elektronická zařízení, to ale zas někdy příště.

Palubní radiolokátor pro lodní cíle
Lokátory na hledání lodí mají cca 10x větší dosah, je to prostě proto, že loď má větší plochu a v závilosti na velikosti většinu opravdu chytí takto daleko. CC nabízí různé typy s dosahy od 40-80 km. Operátor vás opět velmi přesně naviguje přímo k nejbližšímu cíli. Lodní lokátory zachytí i vzdušné cíle, někdy jen na marginální vzdálenost, ten nejvýkonější spojenecký to umí až na vzdálenost 9000m


Raid on Düsseldorf

V nočním boji s britskými nájezdy byli němci úspěšní, srazili tak stovky bombardérů s relativně malými vlastními ztrátami a zajatecké tábory se plnily tisíci leteckých zajatců. Morální otázky ohledně útoků na civilisty jsou možná bezpředmětné, ale Harris svým lpěním na chybné doktrýně spíše páchal zločin proti svým pilotům. Pro tuto misi je nutné aktivovat Lancaster mod!

V misi máš instrukci doletět k radiomajáku AR, nastoupat 6000m a zde čekat, potom už jsi odkázán na pozemní navigaci, operátor ti bude zasílat souřadnice a výšku letu svazu. Musíš pracovat s minimapou pro odhad směru letu svazu a radiomajáky pro vlastní orientaci. Střílej do kořene křídel, ne do pumovnice kdy letoun jednou explodoval a dost mě tím očesal, taky bacha na padající bomby, které poškozený bomber téměř vždy vypustí. 

V blízkosti svazu si už musíš  pomoci palubním radarem FuG-202 s maximálním dosahem 3500m, azimutem a elevací +- 35°.

1x Bf 110 G-4

Omuta defense

Japonci stejně jako jejich spojenci později čelili hrozbě strategického bombardování od B-17, B-24 a navíc také mocných Superfortress.  B-29 přešly v nočních náletech na malé výšky, snadněji se tak stávaly kořiští nočních vlků. Instalace hřbetních kanonů se tak pro japonce stala nutností, dělo se tak na vícero typech letounů a bez žádné konzultace s němci, jak by se mohlo zdát. Japonci také nasadili vlastní palubní radary FD-2, které ale měly horší parametry než první generace německých radiolokátorů a posádky je raději nechávaly odstranit aby ušetřily váhu 75 Kg. Hřbetní kanony jsou oproti německé stodesítce instalovány pod menším úhlem, letoun je tak více zranitelný a často musí čelit obranné palbě, dobrý střelec by si přesto měl poradit a zasáhnout i z větší dálky, B-29 je oproti Lancasteru dost odolná.

V misi nejsou k dispozici radiomajáky, s pomocí hlášení pozemního radaru odhadni směr příletu nepřítele a vydej se mu naproti. Protože jsem se nemohl rozhodnout kterýho zabijáka draků použiju, můžete si stejnou misi zahrát za Gekko či Torjú. Doporučuju snížit jas kolimatoru na minimum.

Free Hunt

9. GMTAP byl nejseverněji položený ruský letecký pluk se základnou severozápadně od Murmansku, bojoval v arktické oblasti v Barentsově a Norském moři pod Severní flotilou sovětského námořnictva. S příchodem polární noci v zimě 1943 sověti upustili od hromadných útoků (také v důsledku naprostého zdecimování pluku) a podnikali občasné singl nájezdy do oblastí s pravděpodobnou koncentrací malých konvojů. Jeden takový podnikl i V.Pigorov na stroji Boston s torpedem.

Sověti do boje nasadili své protilodní radary Gneis-2M , je v této misi nahrazen britským ASD s dosahem 40km azimutem +-60°, (dosah Gneisu byl asi o 10 km kratší) Ideálním nosičem byl A-20.

Raid on TF58

V polovině února 1944 udeřilo mohutné spojené loďstvo na atol Truk, tato dvoudenní bitva je známá jako Operace Hailstone. 
Počas dvou dnů bušilo americké letectvo v desítkách útoků do této pevnosti a poté zase odplulo pryč z oblasti.

V noci z 17 na 18 února přišla japonská odplata, 7 betyn z 755.Kokutai s torpédem vzlétlo do útoku, do temnoty noci, hledat obří flotilu...a byly úspěšné, nejenže pocuchaly nervy nepříteli, dokázaly těžce poškodit a vyřadit z boje mocnou USS Intrepid. 

Amíci si byli dobře vědomi hrozby nočních útoků a měli na flotilových letadlovkách malé letky nočních verzí Hellcatů a Corsairů pro vlastní obranu, takže pozor. 

Palubní lodní radiolokátor umístěn na Betty má dosah 55km v azimutu +-30°. Povedeš do bitvy 2 spolubojovníky, pozor můžou se opožďovat, tak jim zpomal, v cíli manévruj jemně ať neztratíte formaci a zadej jim příkaz pro společný odhoz, doporučuju proto nastoupat do 500m.

Malta defense

Bojištěm nočních Beau byla i těžce zkoušená Malta, kam 8. března 1942 dorazily čtyři Mk.IF, 89. Sq. RAF. Vzhledem ke zkušenostem osádek a náporu pod jakým Malta byla, se úspěch dostavil brzy. První kořistí se stal Ju 88C.

Náplň je jasná, hlídka nad Maltou, především přístavem Valletta a lov vetřelců, pomůže ti palubní radiolokátor AI Mk.VIII s dosahem 5.5 míle, azimutem i elevací +-45°. Pozor pozemní radar zasílá info o výšce v km a kolem Valletty je baráž.

Rockets over Biscay
K prvnímu bojovému nasazení řízené protilodní střely Hs 293 došlo 25. srpna 1943 v Biskajském zálivu. Britská 40. doprovodná skupina se skládala z několika fregat a šalup které hlídkovaly severozápadně od cípu Španělska mezi mysy Ortegal a Villano. Skupina zde lovila německé U-Booty i pro ně kolaburující španělské rybáře. 

Ve 13:40 se v dohledu objevil Dornier 217 z II/KG100 kapitána Molinuse. Následně z malé výšky vypustil své střely...


Rescue Operation

Sar a Recap v CC nefungují, ale v tomto případě to nevadí. Poletíš v MBR-2 zachránit trosečníky z lodě, která najela na minu, ale drží se zatím z části nad hladinou. Počasí je mizerný a stmívá se, vše závisí na tobě a radaru Gneis-2M (viz. mise Free Hunt). Pro splnění mise je třeba přistát v blízkosti lodě, letoun téměř zastavit a vrátit se zpět domů s pomocí radiokompasu.

1x MBR-2

Einsatzkommando Nacht

Arada Ar 234 vstoupily do bojů také jako noční stíhací letouny. Pro tento úkol byly upraveny letouny Ar 234 B-2, které byly vybaveny radarem FuG 216 Neptun a později i Naxos. Radarové antény byly umístěny na přídi letounu a vlastní zařízení bylo instalováno místo kamer. Zde se také nacházelo stanoviště operátora, který seděl zády ke směru letu. Výzbroj letounu tvořily dva kanóny MG 151/20 střílející dopředu, které byly umístěny v demontovatelném pouzdru pod trupem. Stíhací verze byla pojmenována Nachtigall (slavík). Prvním strojem této verze byl Ar 234 V12, který při prvním letu 5. října 1944 pilotoval Flugkapitän Kunz. Do konce roku byly na verzi Ar 234 B-2/N přestavěny ještě tři stroje Ar 234 B-2.

Dne 11. prosince byla na příkaz Göringa vytvořena na letišti Oranienburg zkušební noční stíhací jednotka Einsatzkommando Nacht 234 (EKO N 234), které velel Hauptmann Josef Bisping. Letouny měly ambici postavit se rychlým Moskytům, ale v boji se neosvědčily

 

Intruder

P-61 byla jediným letounem v 2 sv. od počátku konstruovaná pro noční boj. Jako noční stíhačka měl vše potřebné, rychlost, dolet, velkou palebnou sílu a výkonný radar. Svými parametry předčil i dosud osvědčená Moskyta.

Duben 1945, P-61 pilotovaná Al Jonesem, kroužila nepozorovaná v blízkosti německého letiště. Jones a jeho radarový operátor čekali na vracející se německé stíhačky z nočních operací. Těmto spojeneckým misím se říkalo "Intruder". Radar pročesával oblohu a pátral po kořisti. Operátor zachytil signál a zkušeně naváděl pilota na cíl. Byl to Me 410, který se po krátké dávce zřítil na zem.

V misi si vyzkoušíš výkonný radar AI Mk.X, SCR-720 s dosahem 6mil tj. téměř 10km, azmt +-75° elevace +-40° v malé vzdálenosti a +40°-20°velké vzdálenosti.

Cílové letiště je nedaleko Antverp, záleží jen na tobě jak dlouho se zdržíš a který letoun objevíš.

DOWNLOAD

http://uloz.to/xsxhqio4/ccmissons-zip

 

http://www.fronta.cz/sovetske-radary-do-roku-1945

http://www.valka.cz/clanek_14245.html

http://www.fronta.cz/japonske-radary-za-druhe-svetove-valky

http://www.fronta.cz/vzpominky-na-vyvoj-nemeckych-elektronek-a-radaru

http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/168740/title/68-perut-RAF-1941-1945

http://www.valka.cz/clanek_10784.html

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář