Jdi na obsah Jdi na menu
 


Me 163 Komet

28. 3. 2015

komet.jpg

 

Download

http://www.mission4today.com/index.php?name=Downloads3&file=details&id=2128

Představovat Komet fandům letecký historie je asi zbytečný, jen na českém trhu je to velké množství knih, kde je vše rozebrané do detailů. Komet nevzbuzuje zájem ani tak svými neúspěchy ale je atraktivní pro svůj raketový pohon, byl to stroj po všech směrech extrémní. Jeho nasazení v boji bylo navzdory nesouhlasu vývojového týmu předčasné. V té době už se rozjížděl vývoj Me 263 s úspornějším motorem a konvenčním podvozkem, nebo pro Komet vhodnější zbraně na způsob Schräge Musik, bylo však už pozdě. Masivní nálety na Říši vrcholily a zraky se obrátily na zázračný malý letounek. První bojový let stroj prodělal v květnu 1944, kdy s rudě natřeným čmelákem W. Späte neúspěšně napadl 2 hlídkující P-47. Za necelý rok bojového nasazení rakeťáci zdolali asi 16 těžkých bombardérů, ovšem za cenu vlastních značných ztrát.  Licenci zakoupilo Japonsko podobně sužované nálety B-29 a postavilo i několik prototypů, jeho Ki-200 či J8M Šusui (námořní verze) však už stačil vykonat jen jeden cvičný motorový let. 

Rakeťák se ve šturmu objevil asi někdy v roce 2010 a ve hře máme jen jednu singl misi. Výkon zhruba odpovídá předloze, pokud letoun po startu udržíte letět v 1000m a počkáte až dosáhne rychlost 700 kmh i více, stačí pak zvednout příď a stoupat v úhlu 45°, letoun už skoro nezpomaluje a katapultuje vás do 10000m. Zde máte ještě poměrně dostatek paliva pro přiblížení a útok na cíl, pokud vás ovšem dobře navede operátor. Taktiku doporučuju stejnou jako v reálu, pikujte maximální možnou rychlostí, minimum je 600kmh. Riziko poškození od střelců tím minimalizujete. Poškození Komet nemá opravdu rád, ve hře sice hned neexplodujete, ale často nastane únik chemikálií do kokpitu, ochranný oblek žiravinu na dlouho nezastaví a vy pozvolna umřete. Na střelbu máte při rychlosti 600kmh tak 2 sekundy, výše ani to ne. 30mm Mk 108 jsou tak tak dostatečné, ale dobrému střelci stačí, miřte na kořen křídla, na bombry vně skupiny. Pak už se proměníte v pomalý kluzák, zato velmi přátelský na ovládání. Snažte se ušetřit trochu paliva i pro zpáteční let protože se za váma můžou spustit stíhači a k základně to bývá hezkých pár desítek km. Doporučuju sedat s prázdným letounem, jinak při tvrdším dosedu nádrž z peroxidem vodíku exploduje. Hra neumí simulovat stav kdy po vypnutí motoru musíte čekat minimálně 2 minuty do opětovného spuštění, musíte si to nasimulovat sami. Walter měl taky tendenci vysadit při větším negativním přetížení. Jediné co vás varuje před prázdnou nádrží je červená kontrolka, to už zbývají jen poslední desítky sekund do vyprázdnění nádrží.

Mapu se základnou Brandis, odkud provedla JG 400 nejvíce bojových letů bohužel nemáme, nahradí ji cvičné letiště Lechfeld v jižním Německu.

Útoky sice zvládnou AI solidně a samostatně se odpoutají po vystřílení munice, ale neumí se vrátit domů, prostě to jen doplachtí někam na zem. Fajnšmekři se jistě spolehnou při navigaci jen na pozemního operátora ale doporučuju si nechat aspoň zapnutou vlastní ikonu. Pozemní navigátor vám hlásí sektor a výšku cíle, směr pohybu svazu je vždy v brífinku. Na zpáteční kurs je možné dotazovat se klasicky přímo základny. 

Čeká vás asi 10 misí ostrých jako břitva, z toho 1 cvičná s kluzákem, 2 za japonské barvy. 

http://robdebie.home.xs4all.nl/me163/airfield.htm

http://cs.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_163

http://www.derrierloisirs.fr/il2/Maps/visualisation7/cartes/Alpen%20Mid%20(zip)XL.jpg

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář